گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

چقدر به آمدن بهار حساسید؟

يكشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۱۸ ب.ظ

ب


بهار


چقدر به آمدن بهار حساسید؟ چقدر برگهای تازه درختان در واپسین روزهای زمستان و اوایل بهار چشم و دلتان را نوازش می دهد؟

برای من یک حس زیبا همراه با نشاط را دارد اما گوشه چشمانم نم ناک است و هاله نازکی از غم روی دلم نشسته، انگار این زمستان و بهار مرا به یاد مرگ و محشر می اندازد.

چرا در حین نشاط در وقت بهار گرد غم و حسرت بر دلم نشسته؟

آری پاسخ این است که به این درختان سرسبز نگاه می کنم و می گویم: خوش به حالتان، حیات مجددتان چقدر زیباست؟

آیا من هم همینطور هستم؟ روز حشر، زیبا و با طراوتم؟

باور کنید نگاه می کنم لذت می برم به یاد شهیدان، صالحان، عالمان، بهتر بگویم به یاد شفیعان قیامت می افتم.

اما وجه تشابه درختان با شفیعان قیامت در چیست؟ چرا اینها به ذهنم می آید؟

آری از قرآن آموخته ام که این افراد در روز محشر وقتی به بهشت رهسپارند می توانند افراد دیگری را هم با خود ببرند (شفاعت کنند).

این درختان هم خود سرسبز شده اند و هم زیبایی و طراوت، نشاط و حیات را برای ما انسانها و محیط به ارمغان آورده اند.

 

شاید به همین خاطر است که حاضریم رنج سفر را تحمل کنیم تا بتوانیم لحظاتی را از طراوت و زیبایی طبیعت بهره مند شویم.

حالا که چنین است بیایید ما هم کاری کنیم که از درختان کمتر نباشیم.


لینک مطلب در ندای اصفهان


سادات اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی