گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

ولایت، نخ تسبیح وصیت­ نامه­ سردار دل ها

جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ

و

 

ولایت، نخ تسبیح وصیت­ نامه­ سردار دل ها

اگر وصیت نامه­ی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از ابتدا تا انتها با یک دید کلی بنگریم، به انسجام خاصی در آن می ­رسیم. گویی همه چیز حول یک محور می­ چرخد. بعد از شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اسلام(ص) و ولایت ائمه­ی اطهار(ع)، ابتدا نعمات الهی را به منظور سپاس از خالق خویش بر می­ شمارد و در این میان یاد کردن از نعمت متولد شدن در عصر خمینی و خامنه­ ای عزیز، تبلور ویژه‌ای دارد؛ که صد البته حمد بی­شمار الهی را می ­طلبد.

بعد از آن با برادران و خواهران مجاهدش سخن می­ گوید. سفارش به قرار گرفتن زیر خیمه­ رهبری به عنوان عامل مهم در پیروزی و حفظ اسلام، از مهم ترین مسائلی است که این بزرگ مرد تاریخ به آن اشاره می ­کند.

سپس خطاب به برادران و خواهران ایرانی خود، مسئله‌ ولایت فقیه را به عنوان یک اصل مقدس بر می‌شمارد وعزیز شمردن امام خامنه­ ای(حفظه الله) را در همه­ مراحل زندگی، از آنان درخواست می­ کند.

اما مردم زادگاهش  کرمان را، به نحو­ی خاص مورد خطاب قرار می­ دهد و برادرانه به ایشان می ­فرماید: «دوست دارم کرمان همیشه و تا آخر با ولایت بماند

وصیت ایشان به سیاسیون کشور در پنج مورد خلاصه می ­شود و اولین آن، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، اعتقادی حقیقی و راسخ، نه تنها ولایت قانونی، چرا که، ولایت قانونی برای عموم مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان لازم است. اما برای حفظ وحدت کفایت نمی ­کند، لازم است که  در سیره یک رجل سیاسی التزام عملی به ولایت فقیه نیز، جلوه ­گر باشد.

سپاه و ارتش، دیگر نیاز به سفارش درباره­ ولایت ندارد؛ چراکه به عقیده­ سردار، ولایت در این ارگان ­ها جزء نیست؛ بلکه اساس بقای نیروهای مسلح است. پس تکلیف برادران سپاهی و ارتشی در این امر خطیر، واضح و بی ­نیاز از بیان است.

علما و مراجع نقش مهمی در بیداری جامعه ایفا می­ کنند و مردم آن ها را الگو و اسوه­ خود در زندگی قرار می ­دهند؛ به همین دلیل حمایتِ بی­ هیچ ملاحظه ­ای از ولی فقیه، درخواست این سردار شهید از پرچمداران اسلام، در عصر غیبت حضرت حجت(ارواحنا له الفداء) است.

در نهایت آنچه از وصیت نامه این بزرگمرد به دست می آید این است که توفیق، پیروزی و نصرت در همه شئون دین، دنیا و وحدت جامعه اسلامی ما به ولایت، گره خورده است. ولایتی که مانند نخ تسبیح، نهادهای مختلف جامعه را در یک انسجام پولادین در مقابل دشمن قرار می­دهد و باعث پیروزی و نجات مستضعفان جهان می­ شود و در نتیجه عاملی مهم برای رسیدن به مدینه­ فاضله نبوی به دست مهدی موعود (عج) خواهد شد. پس اگر سعادت دین و دنیا و آخرت می­خواهیم باید به سردار جان­ ها اقتدا کنیم و تا پای جان زیر علم ولایت بمانیم.

بهترین الگو را خداوند در اولین آیه سوره­ مبارکه حجرات، ارائه فرموده ­است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیم» (اى کسانى که ایمان آورده‏ اید در برابر خدا و پیامبرش [در هیچ کارى] پیشى مجویید و از خدا پروا بدارید که خدا شنواى داناست.)

خداوند در این آیه­ شریفه از تقدّم مسلمانان، بر رهبر جامعه­ی اسلامى به شدّت نهى نموده است، از همه­ی مسلمانان خواسته است که در امور مربوط به جامعه، گوش به فرمان رهبر باشند؛ زیرا کسى که در کارهایش از رهبر پیشى مى‌گیرد، و خودسرانه اقدام به عمل می­نماید؛ در مدیریّت نظام اسلامى خلل وارد کرده و جامعه را به هرج ومرج مى‌کشاند و در حقیقت نظام قانون‌گذارى را بازیچه­ی تمایلات خود قرار مى‌دهد.

عمل به این آیه، مانع­ بسیارى از خطاها می­ شود. زیرا گاهى خواسته‌ مردم، از خواسته خدا و رهبر جامعه اسلامی جلو می­ افتد؛ چرا که پیروى انسان از حدس و تخمین، میل به ابتکار و نوآورى، قضاوت عجولانه، گمان آزاداندیشى، انسان را وادار به گفتن، نوشتن و یا گرفتن تصمیماتى مى‌کند که ناخودآگاه از خواسته‌ خدا و رسول به عنوان رهبر جامعه اسلامی جلو مى‌افتد. پس همواره باید در سایه­ تبعیت از رهبر جامعه اسلامی، پا به پای ایشان حرکت کنیم.

وصیت­ سردار، این­گونه خاتمه می ­یابد: «والله والله والله این خیمه (ولایت) اگر آسیب دید بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، مشهد باقی نمی ­ماند، قرآن آسیب می­بیند.»

 

آزاده ابراهیمی فخاری

لینک مطلب درصاحب نیوز

۹۹/۰۸/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ابراهیمی

آزاده ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی