گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

نظم نوین جهانی با محوریت خاتم‌الانبیا (ص)

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵ ب.ظ

 

نظم نوین جهانی با محوریت خاتم‌الانبیا (ص)

باوجود این‌که در عصر حاضر، انسان‌ها با فرهنگ‌ها، قومیت‌ها، نژادها و ملیت‌های گوناگونی در سراسر جهان پراکنده هستند اما نوعی گرایش به جهانی‌شدن در میان افراد و دولت‌ها وجود دارد. جهانی‌شدن، یکی از اصطلاحاتی است که امروزه، بسیار مورد توجه اندیشمندان و متفکران سراسر جهان واقع‌شده است. مارتین آلبرو جهانی‌شدن را فرایندی می‌داند که بر اساس آن، مردم جهان، در یک جامعه‌ی واحد و فراگیر جهانی به یکدیگر می‌پیوندند. (منبع: ویکی‌پدیا)

دانشمندان، جهانی‌شدن را به‌عنوان راهی برای خروج بشر از بن‌بست‌های خود می‌دانند؛ همان‌گونه که این اصطلاح را برای نخستین بار، برای تحولاتی اقتصادی به‌کاربرده شد و بعدازآن نیز برای حل معضلاتی همچون تروریسم و پدیده‌ی قاچاق مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفت.

ناگفته نماند، ابعاد جهانی‌شدن تنها مربوط به مسائل اجتماعی و سیاسی نیست و شامل ابعاد بسیار گسترده، مانند مسائل مربوط به دین و امور معنوی انسان‌ها نیز می‌شود.

 طرفداران جهانی‌شدن معتقدند، بشر قرن بیست و یکم نیازمند دینی واحد است تا بتواند بر مشکلات متعدد خود فائق آید. همان‌گونه که در ماه‌های اخیر و در پی شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و ناتوانی بشر در مقابله با آن، همه‌ی انسان‌ها به معنویت و گرایش‌های دینی روی‌آورند و بشریت دریافت که برای مقابله با دشواری‌ها، نیازمند وحدت و یکی شدن با همه‌ی مردم جهان بر اساس یک معیار واحد است.

ما معتقدیم این معیار واحد، وجود مبارک حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و دین مبین اسلام است.

بررسی نظم جهانی از جنبه عرفانی نیز نشان می‌دهد که اصل و ریشه‌ی همه‌‌ی ادیان الهی، همان حقیقت محمدیه (ص) است که به دلیل قرار گرفتن در شرایط زمانی و مکانی گوناگون با یکدیگر تفاوت­هایی پیداکرده‌اند. درنهایت، با پیدایش اسلام و بعثت پیامبر خدا (ص) کمال جلوه‌ی همه‌‌ی ادیان آسمانی، در وجود حضرت محمد مصطفی (ص) متجلی شده است و به همین دلیل است که اسلام را کامل­ترین دین و دربردارنده‌‌ی عصاره‌ی همه‌ی ادیان می‌دانیم. نتیجه‌ی این سخن آن است که مخاطبان دین اسلام مختص به زمان و مکان خاصی نمی‌شوند و دین مبین اسلام برای هدایت همه جامعه‌ی جهانی و پیروان همه‌ی ادیان الهی فرستاده‌شده است و رسول گرامی اسلام (ص) مایه‌ی هدایت و رحمت برای همه‌ی جهانیان است.

همان‌گونه که خداوند متعال در قرآن کریم، آیه 107 سوره انبیاء، خطاب به حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ: یعنى تو رحمتى هستى که به‌سوی همه‌ی جماعت‌های بشرى فرستاده‌شده‌ای. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل این آیه می‌فرمایند: دلیل آمدن الف و لام بر سر جمع، عموم را می‌رساند و این چیزی است که عمومیت رسالت، آن را اقتضا می‌کند. آن حضرت، برای اهل دنیا رحمت است، ازآن‌جهت که دینی آورده است که با پیروی از آن، سعادت دنیوی و اخروی اهل دنیا نهفته است.

لازم است نظم نوین جهانی و جهانی‌شدن با محوریت دین اسلام و پیامبر رحمت شکل گیرد تا همه‌ی بشریت و پیروان همه‌ی ادیان الهی و نه‌فقط شیعه و سنی، گرد هم‌آیند، با یکدیگر متحد شوند و از طریق این وحدت به کمال فردی و اجتماعی در همه‌ی ابعاد دست یابند. نتیجه‌ی این وحدت ایجاد همدلی و مودت میان همه‌ی مردم جهان و خاتمه یافتن همه‌ی اختلافات، جنگ‌ها و خونریزی‌ها در سراسر جهان است.

شکل‌گیری نظم نوین جهانی یا همان تمدن جدید بشری با محوریت پیامبر اسلام، تنها در سایه‌ی پیاده‌سازی دستورات الهی که توسط رسول خدا (ص) برای بشریت فرستاده‌شده امکان‌پذیر استدستورات الهی در دین اسلام شامل همه‌ی ابعاد فردی و اجتماعی، روحی و جسمی، سیاسی، اقتصادی، جامعه‌شناسی و غیره است و برای همه این ابعاد احکامی دارد، به همین دلیل کامل‌ترین دین آسمانی است و از همین رو است که می‌تواند نظم نوین جهانی را در سراسر جهان سامان بخشد.

امید است به یاری خداوند متعال این نظم نوین، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) و شکل‌گیری حکومت صالحان بر زمین نیز واقع شود.

مریم غازی اصفهانی

لینک مطلب در ندای اصفهان

۹۹/۰۹/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ابراهیمی

مریم غازی اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی