گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

بهشت، اقتباس کوچکی است از حضور مادر در خانه

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵ ب.ظ

ب

 

بهشت، اقتباس کوچکی است از حضور مادر در خانه

امروزه بیشتر خانم‌ها خود را به هر آب و آتشی می‌زنند تا بیرون از منزل برای خود شغلی داشته‌باشند، بدون توجه به این موضوع که خانه‌داری خود یکی از پر درآمدترین شغل‌های دنیاست. ممکن است تعجب کنید و بپرسید چگونه!؟

کافیست بدانیم چطور با پول، سرمایه و امکاناتی که در اختیار داریم، زندگی خوبی بسازیم. خانه‌داری را از دریچه‌ دیگری نگاه کنیم. با توجه به کلام رهبر عزیزمان: «خانه‌داری یک شغل است، شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس و شغل آینده ساز

پس از انجام پژوهشی در سال 90، دریافتند هر زن خانه‌دار فقط با انجام امور خانه‌اش در هر ماه 640 هزار تومان به اقتصاد خانه کمک می‌نماید، نکته‌ مهم دیگر این است که در همین سال، حداقل دستمزد قانون کار 330 هزار تومان در ماه بوده است.

بنابراین، اگر یک بانوی‌خانه وظایف معمولی‌اش را در خانه انجام ندهد، هزینه ای را به خانواده‌اش تحمیل می‌کند که این هزینه باید از جیب مبارک خود یا همسرش کسر شود. برای روشن شدن موضوع به چند نمونه کارهای خانگی اشاره می‌شود. کارهای ساده و معمولی که همه‌ خانم ها در طول روز و به صورت روزمره انجام می دهند.

بانوی‌خانه می‌تواند با پخت غذاهای خانگی علاوه بر اینکه به اقتصاد خانواده کمک می‌نماید، سلامتی را نیز به اعضای خانواده‌اش هدیه دهد. به جای خرید لباس‌های گران‌قیمت و بی‌کیفیت، پارچه های مرغوب تهیه نماید و با دستان خودش، برای فرزندش لباس بدوزد. در نتیجه لذت یک کار هنری را نیز، تجربه خواهد کرد. با حضور مادر در خانه، هم مهر و عشق مادرانه‌ خود را نثار فرزند دلبندش می‌نماید، هم در تربیت صحیح فرزندش می‌کوشد، هم هزینه‌های بالای پرستار بچه در جیب خودش باقی می‌ماند. خانم‌های عزیز خانه، حتی می‌توانند خانه‌ای زیبا با گل‌های طبیعی و مصنوعی داشته‌باشند و علاوه بر ایجاد فضایی چشم‌گیر در خانه، یک پیج یا وب‌سایت برای فروش این گل‌ها راه اندازی نمایند. خانم خانه بهترین حسابدار و مراقب دخل و خرج خانه نیز هست.

اما از همه مهم‌تر پرستاری است. فردی این‌چنین تعریف می‌‌کرد: کرونا به خانه‌ ما هجوم آورد، خودم، شوهرم و فرزندانم. با حال بدی که داشتم، به خاطر نجات خانواده، بر بیماری غلبه کردم، ایستادم تا پرستار و محافظ خانواده‌ام باشم. این شیر زنان ایرانی همیشه و تا ابد محافظ خانواده‌ خود هستند. آنچه بیان شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مادرخانه بود، کارها‌ی فراوان و متنوع دیگری نیز وجود دارد.

بنابراین با کمی تامل متوجه می‌شویم که این کارهای به ظاهر پیش پا افتاده و سنتی به تحکیم بنیان خانواده از لحاظ اقتصادی و روانی می‌انجامد.

پس به جرات می توان گفت خانه‌داری یکی از باارزش‌ترین و مقدس‌ترین شغل‌های دنیاست به شرط اینکه تمام کارهای آن با عشق و علاقه مادرانه و همسرانه آمیخته شود، در این‌صورت، هر کدام از بانوان‌خانه با حضور پر رنگشان می‌توانند خانه‌ے خود را به بهشتی کوچک مبدل نمایند.

 

فاطمه صفری

لینک مطلب درندای اصفهان

۹۹/۱۰/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ابراهیمی

فاطمه صفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی