گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

هرآنچه از صریری ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها و ... منتشر می شود را اینجا با شما به اشتراک می گذاریم.

گروه نویسندگی صریر

کرونای شاخدار مروج فرهنگ قرآنی

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ب.ظ

ب

 

 

کرونای شاخدار مروج فرهنگ قرآنی

کرونا انواع گوناگونی دارد. تعداد زیادی از آن‌ها، تاکنون شناخته شده‌اند. ویروسی که به تازگی کشف شده است، موجب بیماری کووید19 می‌شود. تب، خستگی و سرفه‌های خشک رایج ترین علائم ابتلا هستند.

این بیماری می‌تواند با سرفه یا بازدم از دهان و بینی فرد مبتلا به کووید19 به اطراف پخش شود و منجر به ابتلای دیگران به ویروس گردد.

این ویروس لعنتی از کجا آمد؟

همه اظهار داشتند از چین شروع شده است. آخر درد اینجاست که هرچیزی از چین وارد ایران می‌گشت، بی ارزش بود اما الان ویرسی را وارد نموده اند، جهش‌یافته و خفن.

کرونا قوی نیست و بسیار راحت از بین می‌رود، اما مشکل اصلی این‌است‌که دوره‌ بی‌علامتی آن طولانی و به شدت هم واگیردار است. این روزها دستم بیشتر سمت صورتم می‌رود، بیشتر دلم می‌خواهد از خانه بیرون بروم؛ از وقتی تلویزیون زیرنویس کرده چشم‌های خود را با دستی که احتمالا ویروس بر روی آن جا خوش نموده لمس ننمایید، در قسمت چشم‌هایم بسیار احساس خارش می‌نمایم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، اعلام کرده که ایران برای خرید 20 میلیون دوز واکسن کرونا از کواکس و چین به توافق هایی رسیده و خرید واکسن از هند و روسیه را در دستور کارش قرارداده است. یک نفر نیست که بگوید ما موش آزمایشگاهی هیچ کشوری نخواهیم شد. حال اگر واکسنی باشد که به دست ابن‌سیناهای کشور خودمان ساخته شده باشد، موش آزمایشگاهی آن‌ها خواهیم شد. این درحالیست که شوهر عمه‌ من هنوز می‌گوید این حرف‌ها الکی و بدرد نخور است. می‌خواهند ماسک و دستکش را گران‌تر نمایند.

از شر این ویروس که خلاص شویم، می‌توانیم بگوییم ما از بازماندگان سال نودوهشت و نود و نهیم. بعضی افراد تفاوتی بین قبل و بعد قرنطینه مشاهده نکردند بلکه لحظات بهتری را نیز تجربه نمودند. کل سال کنار ساحل، آفتاب گرفتند و آویزان سیم شارژر موبایل خود بودند در جهت عوض کردن استوری و وضعیت خود.

قبلا می‌گفتند پول‌دار باشی دیگه بقیش مهم نیست، الان فرقی نداره کچل باشی، دکتر باشی، مهندس باشی، پول‌دار باشی یا فقیر، اگر سرفه کنی به طوری نگاهت می‌نمایند که تصور کنی انگل اجتماعی.

برای جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از کشورهای جهان مثل آلمان پوشیدن ماسک در محلات عمومی را اجباری اعلام کردند. در نتیجه ماسک کمیاب شده و برخی آن را خودشان می‌سازند. بسیاری نوآوری‌های جالبی انجام دادند و حتی از کرونا برای تبلیغات خودشان استفاده می‌کنند.

عمارت کلاه فرنگی را فرنگی تر ننماییم

در رسانه ها خواندیم شروع کرونا که به شدت شیوه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اکنون تاثیرخود را بر بازار نوشت‌افزار بیش از پیش نشان داده و رکود بی‌سابقه‌ای را به تولیدکنندگان، فروشندگان و بازار تحمیل کرد. هرساله با آغاز فصل بازگشایی مدارس بازار نوشت‌افزار داغ بود و شوروشوق زیادی میان دانش‌آموزان برای خرید بود، اما امسال شرایط به ‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و تب داغ کرونا این بازار پررونق را به سردی مضاعف کشاند. اینجا یک سوال پیش می‌آید؛ دانش‌آموزان امسال نیز محصل بودند. نیاز به لوازم التحریر داشتند. پس چرا رکود بازار را مشاهده کردیم؟

مشق همان مشق بود، تکلیف، تمرین و آموزش همه وجود داشت. اما فرزند با مداد نصفه هم توانست مشق بنویسد، در انتهای دفترهای سال قبل نیز توانست مشق بنویسد، نیازی به دفتری با جلد خاص که در کلاس جلوه‌گری نماید و در بین همسالان خود تک باشد، نداشت. کیف نو، جامدادی نو، خودکار صد رنگ، مداد رنگ رنگین کمانی هزار رنگ و هزاران هزار تجملات بی منطق دیگر کمرنگ‌تر شد.

خداوند در آیه ۳۰ سوره حدید چه زیبا بیان می‌نمایداِعلَمُوا انَّما الحَیوةُ الدُنیا لَعِبٌ وَ لَهوٌ وَ زینَةٌ وَ تفاخُرٌ بینَکم و تکاثُرٌ فی الاَموال و الاولادِ کَمَثَلِ غَیبٍ اَعجَبَ الکفار نَباتُهُ ثُمَّ یَهَیجُ فَتَریهُ مُصفَراً ثُمَّ یَکونُ حُطاماً و فِی الاخرةِ عَذابٌ شَدیدٌ وَ مَغفِرَةٌ مِن اللهِ وَ رضوانٌ وَ مَالحیوةُ الدُنیا الّا مَتاعٌ الغُرور‌؛

(بدانید که زندگی دنیا در حقیقت بازی و سرگرمی و آرایش و فخر فروشی به یکدیگر و فزون خواهی در اموال و فرزندان است. [مَثَل آنها] مثل بارانی است که رستنی آن [باران] کشاورزان را به شگفتی آورد. سپس [آن کشت] خشک شود و آن را زرد بینی. آن گاه خاشاک شود و در آخرت [دنیاپرستان را] عذابی سخت است و [مؤمنان را] از جانب خدا آمرزش و خشنودی است و زندگانی دنیا، جز کالای فریبنده نیست.)

کرونا با همه‌ بدی‌ها و ناخوشی‌هایش، باعث شد ناخواسته به این آیه قرآن عمل نماییم. تجمل را کم کرده، عمارت کلاه فرنگی خود را جهت نمایش به دوست و آشنا، فرنگی‌تر ننماییم.

زهره نوروزی

لینک مطلب در ندای اصفهان

 

۹۹/۱۱/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا ابراهیمی

زهره نوروزی اصفهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی